Jos olet hakenut viimeisen vuoden aikana tietoa empatia-analytiikkayhtiö NayaDaya Oy:stä yritystietopalveluista, olet valitettavasti saattanut saada virheellistä tietoa.

Noin vuosi sitten IPR-prosesseihimme liittyvä kansainvälinen, noin 500 euron suuruinen, maksu päätyi perintään väärinkäsityksen seurauksena. Luulimme olevamme huijauksen kohteena – erityisesti IPR-alalla on toimijoita, jotka lähettävät yrityksille aiheettomia laskuja. Kun tekemämme virhe paljastui, selvitimme väärinkäsityksen ja maksoimme laskun välittömästi.
Perintätoimisto jätti asian kuitenkin avoimeksi. Tästä syystä NayaDaya Oy:n tiedoissa oli lähes vuoden ajan aiheeton maksuhäiriö, josta emme olleet tietoisia. Kun kuulimme asiasta maaliskuun 2021 alussa, otimme yhteyttä perintätoimistoon, joka korjasi tekemänsä virheen viipymättä. Aiheeton maksuhäiriö poistettiin yhtiömme tiedoista. Valitettavasti väärä tieto ehti olla esillä pitkään. Pahoittelen virheellisen tiedon mahdollisesti aiheuttamia epäselvyyksiä.
Kaikki tietomme julkisissa rekistereissä ovat nyt ajan tasalla. Vuoden 2020 tilinpäätöksemme on tehty ja tuoreet luvut ovat nähtävillä. Haastavasta koronavuodesta huolimatta, kehitystyön keskellä, liikevoittomme oli yli 50 000 euroa.
Usean vuoden vaativa tuotekehitys on johtanut uniikin tutkimusmetodin ja tieteellisen empatia-analytiikan syntyyn. Kehityksen mahdollistajia ovat asiakkaidemme, vahvistuvan liikevaihtomme ja sitoutuneen tiimimme lisäksi olleet omistajien, Business Finlandin, Ely-keskuksen ja Nordean/Finnveran rahoitukset. Valmiutemme tunteiden, käyttäytymisen ja osallisuuden tutkimiseen brändien ja ilmiöiden yhteydessä on nyt korkealla tasolla sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Koronapandemia on osoittanut, miten kriittisellä tavalla tunteet vaikuttavat kansalaisten ja kuluttajien käyttäytymiseen ja kriisistä selviytymiseen. Sama pätee muihinkin yhteiskuntaa, ympäristöä ja taloutta koskeviin ilmiöihin. Tunteet ovat pääosassa myös brändien ja ihmisten välisten suhteiden rakentumisessa tai katkeamisessa. Tästä huolimatta tunteita ja tunteiden vaikutuksia koskeva ymmärrys on vähäistä. Käsitykset ja toiminta perustuvat usein oletuksiin tai sosiaalisen median luomaan vääristyneeseen kuvaan.
Ehdotamme ratkaisuksi empatiaa. Empatia luo tunteista todellisen kuvan, vahvistaa demokratiaa ja on tie vastuulliseen vaikuttamiseen. Mielelläni pohdin kanssanne, miten empatiatutkimus voi tukea organisaationne tai yrityksenne elämäntehtävää.
Keväisin yhteistyöterveisin
Timo Järvinen, toimitusjohtaja, NayaDaya Oy
Puh. 040 505 7745, timo@nayadaya.com
NayaDaya on suomalainen empatia-analytiikkayhtiö, joka tutkii tunteita, käyttäytymistä ja osallisuutta ilmiöiden ja brändien yhteydessä. Tavoittelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa kestävää muutosta datan, analytiikan, empatian ja vastuullisen vaikuttamisen avulla. Metodimme perustuu tieteelliseen tutkimukseen ja algoritmiin. Lisätiedot: https://www.nayadaya.com