Tunteiden ja käyttäytymisen analysointiin keskittynyt NayaDaya Oy on muuttanut nimekseen NayaDaya Analytics Oy. Uusi nimi kuvaa yhtiön evoluutiota läpi tieteellisten innovaatioiden kohti henkilöstöriskejä koskevaa uniikkia analytiikkaa ja skaalautuvaa robotiikkaa.

NayaDaya perustettiin seitsemän vuotta sitten edistämään globaalia empatiaa teknologialla, joka mahdollistaa tunteiden ilmaisemisen, ymmärtämisen ja huomioimisen. Ratkaisu perustui alusta asti Geneven yliopiston tieteelliseen tutkimukseen.
Toteutetulla alustalla dataa on kerätty ja analysoitu erilaisissa asiayhteyksissä, joita ovat olleet digitaaliset uutiset, brändit, työnantajat, transformaatiot, yrityskaupat, yhteiskunnalliset ilmiöt ja organisaatioiden vastuullisuus. Kehityksen aikana analytiikkaa ovat käyttäneet monet Suomen johtavat brändit ja julkiset organisaatiot. Kehitystyötä ovat rahoittaneet muun muassa Google, Business Finland ja NextGenerationEU.
Syvintä näkemystä henkilöstöriskeistä pienimmällä kuormituksella
"Olemme kiitollisia asiakkaillemme, kumppaneillemme ja tukijoillemme, jotka ovat mahdollistaneet pitkän ja vaativan kehitystyön onnistumisen. Edessämme on paljon työtä, mutta nyt tuotteemme markkinasopivuus ja liiketoimintamallimme ovat kirkastuneet. On inspiroivaa aloittaa uusi vaihe uudella nimellä", NayaDaya Analytics Oy:ksi nimetyn yhtiön toimitusjohtaja ja perustaja Timo Järvinen sanoo.
Sanojen Naya ja Daya alkuperä on Intiassa. Sanat symboloivat erilaisia näkökulmia ja myötätuntoa. NayaDaya Analytics ja vihreä symboli kuvaavat ihmisten ja empatian, tieteen ja analytiikan sekä sitoutumisen yhdistelmää – erityisesti muutosten ja transformaatioiden yhteydessä.
"Kun asetutaan henkilöstön asemaan esimerkiksi transformaatioissa ja M&A-prosesseissa, voidaan luoda sekä taloudellista menestystä että sosiaalista vastuullisuutta. Kyseessä ei ole vain uusi henkilöstökysely, olemme kaukana siitä. Tavoitteenamme on ollut syvin henkilöstöriskejä koskeva näkemys pienimmällä mahdollisella kuormituksella. Tämä päämäärä on saavutettu innovaatio innovaatiolta", Timo Järvinen jatkaa.
Innovaatioita ja uniikkia arvoa pahenevan ongelman ratkaisemiseksi
Eräs uraauurtavista innovaatioista on algoritmi, joka ennustaa käyttäytymistä, erityisesti sitoutumista ja vetäytymistä. Tiede ja tunteet mahdollistavat sen, mihin perinteiset kyselyt ja mittarit eivät kykene. Muita innovaatioita ovat tieteeseen perustuva juurisyyanalyysi, toimenpidesuunnitelman automatisointi ja alusta loppuun robotisoitava tilaus-toimitusprosessi.
Lopputulos on skaalautuva palvelualusta, jonka käyttö ei kuormita ihmisiä. Syötteeksi tarvitaan vain kolme vakiokysymystä. Tulokset kohdentavat toimenpiteitä ja sisältävät jopa konkreettisia toimenpidesuosituksia. Ratkaisun avulla voidaan tunnistaa ja välttää henkilöstöä koskevia riskejä, kuten työntekijöiden vaihtuvuutta ja tuottavuuden laskua.
"Henkilöstöriskejä koskevan tieteellisen analytiikan avulla voimme tarjota asiakkaillemme vakioidun, tehokkaan, toistettavan ja hämmästyttävän yksinkertaisen tavan jatkuvasti kasvavan ongelman ratkaisemiseksi. Tämä on olennaista etenkin transformaatioissa, yritysintegraatioissa ja pääomasijoituksissa. Nyt on aika tuoda globaaliksi luodun monikielisen analytiikan arvo yrityksille ja organisaatioille maailmanlaajuisesti yhdessä agenttiemme ja kumppaniemme kanssa", NayaDaya Analytics Oy:n hallituksen puheenjohtaja Timo Salomäki toteaa.
"Ratkaisemme maailmanlaajuista ongelmaa, joka tulee yrityksille ja työnantajille todella kalliiksi. Henkilöstöä koskevien riskien tunnistaminen ja minimointi vahvistavat vastuullista, kannattavaa kasvua. Tehtävämme toteuttamiseksi tarvitsemme asiakkaita, kumppaneita ja agentteja. Keskustelemme mielellämme myös enkelisijoittajien kanssa käynnissä olevasta rahoituskierroksesta, josta yli puolet on jo merkitty", Timo Järvinen summaa.
Lue lisää
Deloitte ja NayaDaya Analytics onnistuneiden yrityskauppojen jäljillä: https://www.nayadaya.fi/post/deloitte-ja-empatia-analytiikka-onnistuneiden-yrityskauppojen-jaljilla
Webinaaritallenne: Miten tunnistaa henkilöstöriskit M&A:n yhteydessä tieteellisellä analytiikalla (englanninkielinen webinaari): https://www.nayadaya.fi/post/webinar-how-to-identify-people-risks-in-mergers-and-acquisitions-through-scientific-analytics
Miksi tunteet ovat NPS-suosittelumittaria parempi työkalu sitoutumisen ymmärtämiseen: https://www.nayadaya.fi/post/miksi-tunteet-ovat-nps-suosittelumittaria-parempi-tyokalu-sitoutumisen-ymmartamiseen
Lisätiedot
Timo Järvinen, CEO & Co-founder, NayaDaya Analytics Oy, puh. 040 505 7745, timo.jarvinen@nayadaya.com
NayaDaya Analytics Oy kehittää ja toimittaa henkilöstöä koskevaa riskianalytiikkaa työnantajille, yrityskaupoilla kasvaville yhtiöille ja pääomasijoittajille. Analytiikkaa voidaan hyödyntää esimerkiksi yritysintegraation, transformaation tai transaktiota edeltävän due diligencen yhteydessä. Tunteisiin, tieteeseen ja käyttäytymistä ennakoivaan algoritmiin perustuva palvelualusta paljastaa työntekijöiden vaihtuvuuden ja tuottavuuden putoamisen riskitasot ja juurisyyt. Vakioitu, skaalautuva prosessi sekä poikkeuksellisen intuitiiviset työvälineet tuottavat kriittistä tietoa päätöksentekoon ja toimenpiteisiin ihmisiä kuormittamatta. Lisätietoa https://www.nayadaya.fi