shutterstock_1926778244_2000x635_c5.jpg

Empatia-analytiikka helpottaa arkista työtä vastuullisuuden ja kestävän kasvun edistämiseksi

Kun ihimillisiä kokemuksia ja käyttäytymistä ymmärretään vastuullisuuden yhteydessä, on helpompaa priorisoida toimenpiteitä, kohdentaa viestintää sekä sitouttaa henkilöstöä ja asiakkaita. Hyvän kierrettä edistetään tavalla, jossa ihmiset ovat pääosassa ja vastuullisuus on toiminnan ytimessä.

Vastuullisuus on yhä keskeisempi osa henkilöstö- ja asiakaskokemusta. Tunnepitoiset kokemukset vaikuttavat ratkaisevalla tavalla käyttäytymiseen ja sitoutumiseen.

Työntekijöiden ja asiakkaiden kokemuksia ja sitoutumista vastuullisuuden yhteydessä voidaan ymmärtää tunteisiin, tieteeseen ja dataan perustuvan empatia-analytiikan avulla.

Metodi tukee päätöksentekoa luomalla intuitiivisen tilannekuvan ympäristöä, ihmisiä ja yhteiskuntaa sekä hallintotapaa ja taloutta koskevasta vastuullisuudesta (ESG):

  1. Mitkä vastuullisuuden osatekijät ovat ihmisille merkityksellisiä?

  2. Mikä sitouttaa ja mikä ei – miten konkreettiset asiat vaikuttavat lojaliteettiin sekä henkilöstö- ja asiakaskatoon?

  3. Mihin kohdentaa toimenpiteitä ja viestintää, jotta vahvistetaan sitoutumista, hyvän kierrettä ja kilpailuetua?

Empatia-analytiikka edistää sekä vastuullisuuden ensiaskeleita että pitkälle edennyttä vastuullisuustrategiaa.

Empatia-analytiikkaa vastuullisuuteen: avaimet käteen -ratkaisu ja ketterä prosessi

Empatia-analytiikkaa vastuullisuuteen: kriittistä ymmärrystä ESG-kokemuksiin (esimerkki infograafeista)

Sitoutuminen vastuullisuuteen on lähde hyvän kierteelle ja kilpailuedulle

Vastuullisuuden puuttuvaa palasta ei tarvitse etsiä kaukaa: se löytyy jokaisesta ihmisestä. Henkilöstön ja asiakkaiden sitouttaminen vastuullisuuteen luo arvoa ihmisille, ympäristölle ja liiketoiminnalle.

ESG:n kaksi puolta: määräysten noudattaminen ja kokemus

ESG on laajasti käytetty viitekehys ympäristöä, ihmisiä ja yhteiskuntaa sekä hallintotapaa ja taloutta koskevalle vastuullisuudelle. Raportointia koskevien velvollisuuksien lisääntyessä on hyvä muistaa, että määräysten noudattaminen on vasta kilpailun aloituskorkeus. Todellinen kilpailu käydään henkilöstön ja asiakkaiden kokemusten ja käyttäytymisen tasolla.